Volkswagen heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt op het gebied van CO2-reductie. In 2021 leverde de Groep 472.300 geëlektrificeerde auto’s in de EU, zo’n 64 procent meer dan in 2020. Het aandeel volledig elektrische auto’s (EV’s) en plug-in hybrides (PHEV’s) steeg tot 17,2 procent van de totale leveringen (10,1 procent in 2020). De Groep is in Europa de onbetwiste leider in het EV-segment en is goed voor een marktaandeel van circa 25 procent. Op basis van voorlopige cijfers realiseerde de Groep in 2021 een gemiddelde CO2-uitstoot van 118,5 g/km voor het verkochte nieuwe personenwagenpark in de EU, wat ongeveer 2 procent onder de wettelijke doelstelling ligt. Het elektrische offensief van de Volkswagen Groep is vorig jaar in een stroomversnelling geraakt door de introductie van een groot aantal nieuwe modellen. Bijna een op de vijf in Europa geleverde auto’s van de Groep was geëlektrificeerd, en meer dan de helft daarvan was volledig elektrisch. De gemiddelde CO2-uitstoot van de gehele in 2021 verkochte vloot daalde mede daardoor fors. De Groep streeft ernaar om tegen 2025 wereldwijd de grootste aanbieder van elektrische auto’s te worden. Om dit doel te bereiken is in de periode van 2022 tot 2026 daarom voor zo’n € 52 miljard aan investeringen gepland, bovenop de ongeveer € 8 miljard die wordt geïnvesteerd in de hybridisatie van de line-up. ID.5Volkswagen is in het Duitse Zwickau officieel gestart met de productie van de ID.5 en ID.5 GTX. Daarmee is de transformatie van een autofabriek voor brandstofauto’s naar een locatie waar alleen elektrische modellen worden geproduceerd succesvol afgerond. De productiefaciliteit is de eerste massaproductiefabriek ter wereld die volledig is omgebouwd. Op basis van het modulaire platform voor elektrische auto’s (MEB) worden inmiddels zes modellen van Volkswagen, Audi en CUPRA in Zwickau geproduceerd. Nog veiliger en relaxterOp het gebied van veiligheid en gebruiksgemak legt de ID.5 de lat eveneens nog hoger. In het Assistance Pakket Plus (optie) is nu Travel Assist 2.5 inbegrepen. Daarmee kan de ID.5 ook gebruikmaken van andere voertuigen om een rijbaan te herkennen (zwermdata). Dit is vooral handig als de wegmarkeringen slecht zijn of als de cameradetectie onvoldoende is. Met dit systeem kan de ID.5 bovendien autonoom van rijbaan wisselen op de snelweg. Deze functie wordt geactiveerd door de richtingaanwijzer te gebruiken. Ook Trained Park Assist is nieuw. Als de bestuurder een veelvoorkomende parkeeractie één keer voordoet, kan de ID.5 deze daarna altijd zelfstandig uitvoeren. De ID.5 kan vijf van deze manoeuvres onthouden. KeuzemogelijkhedenElke ID.5 heeft standaard het grote 77 kWh accupakket, dat geschikt is voor 135 kW-snelladen. In de ID.5 Pro is dit te koppelen aan een elektromotor met een vermogen van 128 kW/174 pk of 150 kW/204 pk. De maximale actieradius van beide achterwielaangedreven versies bedraagt 516 km**. In de ID.5 GTX heeft elke as een eigen elektromotor. Het totale vermogen van liefst 220 kW/299 pk*** wordt over de vier wielen verdeeld. De combinatie van power en grip leidt tot een accelaratie van 0-100 km/u in maar 6,3 seconden. De ID.5 GTX heeft een maximale actieradius van 491 km** en mag aanhangers met een gewicht van maximaal 1.200 kg trekken. Focus op SUV’s loontHet SUV-segment is nog steeds booming. SUV’s maakten in 2021 dan ook meer dan 40 procent uit van alle leveringen (34,8 procent in 2020). ID.3De Volkswagen ID.3 is het eerste 100% elektrische model in de zogenaamde ID-Family welke Volkswagen in 2020 op de markt heeft gebracht. Uen elektrische auto zonder de nadelen van een elektrische auto. Met het gebruiksgemak en comfort dat je van een Volkswagen gewend bent. Dit 3e elektrische model van VW na de e-Golf en de e-up! is een 5-deurs hatchback die veel mensen zal aanspreken. Genoeg ruimte voor een gezin. De ID.3 is leverbaar met verschillende accupakketten, waardoor het bereik varieert van 330 km tot meer dan 500 km. De ID.3 is geen omgebouwde benzineauto, maar een auto die vanaf het allereerste moment is geoptimaliseerd voor elektrisch rijden. Via Volkswagen ID.3 Private Lease is het rijden extra zorgeloos. ID.4De ID.4 combineert het beste van twee werelden: de ruimte en veelzijdigheid van een SUV, met het duurzame karakter van een volledig elektrische auto. Deze moderne cross-over is slim, krachtig met een grote actieradius. Terwijl de ID.3 als opvolger kan worden gezien van de Volkswagen Golf, is de grotere en hogere ID.4 min of meer een elektrische Tiguan. Vanaf de lancering zijn er volop Volkswagen ID.4 Private Lease Aanbiedingen. PoloDe VW Polo mag best omschreven worden als een klassieker onder de wat kleinere modellen. Via Volkswagen Polo Private Lease is het mogelijk om zorgeloos zo’n nieuwe Vitara te rijden voor een vast bedrag per maand. T-CrossDe T-Cross is de nieuwste Volkswagen met een hoge zit. Hiermee is de T-Cross compacter dan zijn broertje: de T-Roc. Met de komst van de T-Cross is het SUV aanbod van Volkswagen gegroeid naar maar liefst vijf modellen. Via Volkswagen T Cross Private Lease is het mogelijk om in een nieuwe T-Cross te rijden zonder gebruik te maken van je spaargeld. Private LeaseVolkswagen modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Volkswagen Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.
Wil je leasen, maar heb je nog geen idee welke auto bij je past? Een Private Lease Vergelijker biedt dan uitkomst. Filter in de private lease-vergelijker op verschillende categorieën. Bepaal bijvoorbeeld je budget, de looptijd, het aantal deuren en het aantal kilometer dat je verwacht te rijden. Je ziet nu precies welke auto’s aan jouw wensen voldoen. Regelmatig hebben aanbieders scherpe aanbiedingen. Het is de moeite waard om dit goed in de gaten te houden want een korting van €20 per maand levert je, bij een looptijd van 60 maanden, een totaalvoordeel op van € 1.200. Maar is een goedkope deal ook daadwerkelijk een goede deal? Dit is helaas zeker niet altijd het geval. Contractvoorwaarden zoals een strenge opzegvoorwaarden of een hoge meerprijs per kilometer kunnen een private lease aanbieding toch minder aantrekkelijk maken.
|